30.10.13

Taxista

Avui, mentre badava per la finestra del taxi que he agafat per tornar cap a la feina després de dinar, el taxista m'ha etzibat: - Em permet que li faci una pregunta? El meu català no és gens bo i segurament vostè això m'ho podrà aclarir. Tot seguit m'ha assenyalat el rètol d'una cínica dental que anunciava Odontologia i implantologia i ha formulat la pregunta: - En català, no passa com en castellà que si la paraula següent comença amb una i la conjunció i (bé, no ha dit conjunció però ens hem entès de seguida) es transforma en una e? Li he confirmat que, efectivament, en català es manté la i i m'ha semblat que l'home quedava satisfet. Jo també he experimentat una certa satisfacció per haver pogut participar en aquesta ínfima anècdota i, sobre tot, perquè he pensat que mentre algú tingui encara petits interessos com aquest no tot està perdut al món.